Resultaten Reclamefotografie
In het kader van na je werk moet je toch ook wat doen ben ik natuurlijk altijd bezig om te kijken en te bouwen aan de tijd die ik nog heb als ik straks gestopt ben met werken. Inmiddels heb ik na een tijdje geklooi met allerlei oorzaken hier weer heerlijk de tijd voor en ik maak ook best voorderingen. Er is wat dat aan gaat wel een blok van mijn been afgevallen,
Na weken lang klooien met scheermessen en Cup-a-Soup bekers is het eindelijk zover. Dinsdag moet ik de boel inleveren en ben ik er klaar mee. Het is een enorme worstelpartij geworden maar wel enorm leuk. Nadat ik noodgedwongen ik 2017 gestopt ben met deze opleiding ben ik er dit jaar weer mee verder gegaan. Ik had het idee dat het nu allemaal wel weer zou kunnen.
Op uitnodiging ben ik verder gegaan met de opleiding. Ik had nog wat oude informatie en gelukkig had ik dit bewaard. Het was qua opdrachten allemaal een beetje lastig, e vorige keer was het al allemaal lastig maar nu is het nog lastiger. Je staart je blind op een scheermes en een cup-a-soup kopje maar dat is helemaal niet nodig. Je moet allen maar hele kleine dingetje hiervan plaatsen in een foto. Dat valt dus wel mee. Ik had ongeveer 2.200 foto’s gemaakt van bekertjes en pakjes soep. Helemaal niet nuttig. een dosje was zat.
Het scheermesje voor de inlay is helemaal erg. Een scheermesje kun je geen normale foto van maken. Dit lijkt op een stofzuiger en op een formule 1 auto maar allemaal net niet. Het is allemaal gelukt.
Opdracht 1 de Cup-a-Souo ik heb hiervoor de foto’s van 2017 gebruikt en deze met de informatie die ik nu gekregen heb heb ik er denk ik best wat moois van gemaakt. In tegenstelling tot de andere bij deze opleiding heb ik de drie foto’s uit één foto kunnen maken. Dat gaat commentaar opleveren denk ik.
De scheermessen reclame campagne vind ik wel de beste. Behalve het scheermessen debacle heb ik leuk mijn vader na al zijn problemen achter een tafel geparkeerd en die lijkt een contract onder je neus te duwen. Als teaser heb ik de omslag van de vorige cursus gebruikt en heb ik een cup-a-soup kopje op tafel gezet.
De opdracht voor het fotograferen en een reclame campagne maken voor een non-profit heb ik de strekking niet helemaal begrepen. Ik had het idee een soort reclame foldertje te maken maar dit moet een serie gelijkende foto’s zijn. Nou ja ik zie wel ik heb er even wat van gebakken en ik heb iets om in t leveren.
Wat ook erg goed gelukt is is de broccoli boom van kleine Vriend!je. Het modelletje heeft weer erg zijn best gedaan. De vorige keer had meneer de docent geen commentaar en was alleen Vriend! zijn buik een beetje uiggebeten. Dit is nu verholpen en dit lever ik ook in. De opmerking dat Vriend! voorbij de boom kijkt vind ik prima. Die kijkt naar mij omdat ik nou eenmaal niet achter die tafel kan staan. Dat is dan weer het voordeel van een grote studio.